i’m jealous of droog

Apparently, Droog is Dutch for ‘dry’, as in ‘wry, or wit’… but personally, I think it should translate to ‘love’, as in ‘Oh my word, I love this stuff so much!’ Droog is a design store/studio based in Amsterdam {with stores in New York and Tokyo, and world wide distribution}, that work with amazing designers to create fabulous things! I don’t know what I love most here… an antique chair covered in layers of fibre-glass strengthened polyester, the outermost layer silk-screened with a flowery pattern; or a log turned ridiculously cool bench; no wait, maybe it’s that jumbled up chest of drawers; ooh, or a swing you can hang in your living room that actually grows plants! Yep. Droog should definitely translate to love.

{All of these items can be found on their website. The designers are: 1) Jurgen Bey 2) Jurgen Bey 3) Tejo Remy 4) Marcel Wanders}






comments (5)

  1. heather /// 09.09.2010 /// 7:45am

    the log seat is part of the permanent collection at The High Museum in Atlanta. I LOVE it! I so want one in my Zen garden

  2. The Jealous Curator /// 09.09.2010 /// 12:01pm

    isn’t it amazing?! so simple. so brilliant.

  3. air jordan future singapore /// 10.22.2014 /// 7:47pm

    Si aucun Homme n’a encore pos茅 un pied sur la petite plan猫te tellurique, de nombreux projets sont en cours, dont celui de la soci茅t茅 hollandaise Mars One, qui veut envoyer des humains la coloniser d’ici 2023. Plusieurs dizaines de milliers de volontaires ont d茅j脿 postul茅, alors que la soci茅t茅 pr茅cise bien que c’est un aller sans retour.

  4. Nike Cuba scarpe /// 10.22.2014 /// 11:15pm

    ” Watashi wa Shakid AKA kid.Tapi saya datang sebab saya juga nak luah perasaan saya. “Maaf, Sye budak baru belajar.”Carl cuba untuk memujuk aku yg buat2 merajuk ni. Agak tersentuh gak bile tengok die merayu depan aku macam tu. Ketua Akhowat Maahad Al Hikmah, menahan kuap.” pantas Efi memberikan alasan. Mungkin ada yang lebih baik dari dia. Apa kena adik aku ni?

  5. Nike Air Max 89 (Uomo) /// 10.22.2014 /// 11:44pm

    tambahan pula beliau sedang sarat mengandung.” ” Khilaf?”*************” Apa khabar dia ye? ” Jaja sayangkan dia lebih dari Jaja sayang abang? ” Abang Mizan.Jaja nak kahwin” aku tersentak mendengar kata-kata Jaja Tidak tertelan rasa roti yang aku makan Jaja memang aku bawa tinggal bersamaku di rumah dua tingkat yang aku beli itu Abang Sham sudah berkeluarga dan Zulhelmi duduk menyewa bersama kawan-kawan di kota Ayah pula. Kau buat apa tu? Karang nak lunch sesama tak? Dengan tujuan ingin membuat consultation atas subjek yang amat kurang difahaminya.”Dia seakan-akan masih terdengar persoalan itu di benaknya. Dah la buku tak bawa.