marcelina jarnuszkiewicz

I don’t often write about animated films, but when Warsaw based artist/illustrator Marcelina Jarnuszkiewicz sent me a link to Półczłowiek Półkoń / Halfman Halfhorse, I had no choice! It’s so lovely… and really weird. The illustrations are gorgeous, the story is wonderfully bizarre, and the music is perfect {I’d even venture to say that it’s a bit Wes Anderson-ish}. Essentially it’s a day-in-the-life of a horse/man… unfortunately he faces a very traumatic moment and turns to cigarettes and alcohol to steady his nerves. Hilarious, totally weird, and really really beautiful:

Oh dear… poor horse/man. Those were a few of my favorite stills, but here is the full animation in all it’s bizarre glory. Please watch… it’s so good!






comments (10)

  1. aselniczka /// 10.25.2013 /// 8:38am

    Well, that’s TOTALLY unrealistic – it’s prohibited to drink alcohol outside in Warsaw. The city guards would have made him pay fine.

    Have you ever seen work of another Warsaw born (currently living in London) artist – Marta Dlugolecka? I’m a fan :)
    http://www.kissikissi.com/About

  2. the jealous curator /// 10.25.2013 /// 8:46am

    haha! maybe that’s what happens in part II ; )
    thanks for the link – i hadn’t seen marta’s work before!

  3. Andrea /// 10.25.2013 /// 3:01pm

    Really beautiful and odd, it made me feel kind of nostalgic as if I have had that experience once…..
    Thanks again and again and again, you do an amazing Job!

  4. Judi /// 10.25.2013 /// 5:05pm

    Very strange but somehow appealing!

  5. ryldberg /// 10.26.2013 /// 4:43am

    …OH MY!!!!!!! what a delightful surprise… <3

  6. the jealous curator /// 10.26.2013 /// 7:44am

    isn’t it lovely?!

  7. danielle @ this picture book life /// 10.26.2013 /// 8:07am

    Amazeland. This is so strange and beautiful.

  8. Wendy /// 11.16.2013 /// 8:49am

    So glad you posted this, touching and wonderful!

  9. Prix D'Une Pochette Longchamps /// 09.19.2014 /// 6:48pm

    I admire the valuable information and facts you provide inside your articles. I will bookmark your weblog and also have my youngsters examine up here often. Im very sure they will learn a lot of new things here than anyone else!

  10. Women's/Womens UGG Jimmy Choo Sale /// 12.10.2014 /// 5:21pm

    Chewah!!Eton mengatur langkah dengan penuh kelembutan ke arah Mak Esah lalu mencium tangan dan pipi ibunya itu. Eton tercengang mendengar tuduhan palsu yang direka oleh Helina semat-mata. Dengar dek kakak kamu tu kecik pulak hati dia. Ana akan bangkit demi anak-anak Ana. Dah sakit diri sendiri jugak yang susah, Percayalah abang ikhlas.Entah apa la yang rahsia sangat tu.“BawakAda dalam beg akuTapi yang ni baru separuh tau ” Haikal tarik beg di sebelahnya kemudian bagi kat FiziFizi sambut beg tu dan letak atas meja sebelum bukak beg tu untuk cari sesuatuDia tersenyum nipis bila jumpa benda yang dicariDitarik dokumen-dokumen tersebut dari dalam beg Haikal“Thanks sebab tolong aku” Fizi pandang Haikal sambil senyum“Mesti la aku tolongKau kan member aku” Haikal tepuk perlahan bahu FiziFizi diam sambil tengok dokumen di tangan“Tapi perlu ke kau buat camniMacam mana kalau ayah kau tahu” Haikal soal dengan muka risau“Aku yakin ayah tak kan tahu” Fizi masih membelek dokumen tadi“Jangan yakin sangatAyah kau tu bukan orang sembaranganBuatnya orang-orang bawahan ayah kau bagitau dia pasal ni.Hari ni Fizi dan Haikal ada misi yang lebih penting dari semua tu. Sudah lima hari aku rasmi menjadi isteri kepada Asyraaf Ghozi .